مردودی یک معلم !

به سبک اسپیشیال میخوام سلام کنم پس :

سلام

مدتیه دوباره اسپیشیال دچار مشکل سروری شده و سرورش رو عوض کرده .. و هنوز وبلاگ من برای استفاده مجدد آماده نشده و دلم پکید بس که حرف داشتم و نتونستم بنویسم !

هفته پیش کارنامه ی حسین رو گرفتم ! متاسفم بگم که معلم نامعلمش هر چی نامردی داشته رو در حق این بچه انجام داده و کارنامه ی این بچه رو در حد یک بچه با مشکلات یادگیری ارائه کرده ! طوری که بهترین ارزش گذاری ش خوب بوده و نه خیلی خوب !

درباره ارزش گذاری کارنامه هم بگم به جای نمره چهار لول ارزش گذاری کردند :

خیلی خوب یعنی در حد ٢٠ ،

خوب در حد ١۵  ،

قابل قبول در حد ١٠

و نیاز به تلاش بیشتر یعنی نمره زیر ١٠ یا مردود .

بی انصاف بدون در نظر گرفتن توانایی های حسین تمام نمراتش رو خوب داده حتی در درس علوم ! فقط دروس هدیه آسمانی و قرآن و ورزش و هنر که با معلمین دیگه بوده نمره خیلی خوب داشته ولی در دروسی که با معلم پایه دوم داشته تمام نمرات خوب ارزشیابی شده !  من متعجبم واقعا !؟؟

این ممکنه یک دانش آموز باهوش در انتهای کلاس دوم حسین نتونه رقم های یک عدد رو تشخیص بده ؟ دو تا عدد رو نمیتونه با هم جمع کنه ؟ یعنی نمیتونه یکن و دهگان و صدگان رو تشخیص بده ؟ حسین جلسه اول درس ضرب رو کاملا مسلط شد الان ضرب ١تا ۵ رو مسلطه !!!! اشکال هندسی رو دو ساله که بود مسلط بود ! واقعا این بچه بلد نیست اعداد رو به حروف بنویسه ؟ در درس ریاضی قسمت هایی که علامت گذاری کردم به طور حتم مطمئنم حسین میتونه در حد خیلی خوب جواب دهی میکنه اصلا از ریاضی بگذریم ،

در درس علوم ؛ حسین از بچه هاییه که برنامه ی علوم و دانستنی های تلوزیون رو به کارتون شبکه های تلوزیونی ترجیح میده همچین بچه ایی که به علوم تا این حد علاقمنده نمیتونه در درس ابتدایی علوم موفق باشه ؟ شاید فعالیت کلاسیش ضعیف بوده باشه ( که نبوده ) حالا گیرم که بوده ولی در "استفاده از ابزارها " این معلم خودش هنوز یک لوله آزمایشگاه دیده ؟ یا به شاگردانش نشان داده که نظر میده ؟ حسین در خانه انواع وسایل آزمایشگاه رو داره چطور این خانوم این طور تشخیص داده که این بچه " ابزارهای ساده رو نمیشناسه " (خط چهارم درس علوم در کارنامه) حالا از علوم هم بگذریم ،

در درس بخوانیم و بنویسیم ؛ واقعا متعجبم بچه ایی که هر شب وقت خوب برنامه ی ثابتش خوندن مجلات کودکان و نوجوانانه و مجلات کمیک استریپ و غیره است نمیتونه روان خوانی کنه !؟ حسین الان روان خوانیش از معلمش هم بهتره ! ارزشیابی بخوانیم بنویسیم خط دوم رو ملاحظه کنید "به خوبی سخن میگوید " خیلی جدی از معاون آموزشی پرسیدم : یعنی این بچه در حد یک بچه افغانی هم نمیتونه صحبت کنه ؟ که خانم معاون خندید و وقتی گفتم من ازتون شکایت میکنم خنده رو لبش خشک شد !

در طی سال بارها با معلمش صحبت کردم و راندمان کار حسین رو میپرسیدم ، حس میکردم اصلا حسین رو نمیشناسه چون نظری درباره درسش به طور واضح نمیداد ! فقط از شیطنت کودکانه ش حرف میزد ! بارها بهش گفتم بانو جان فعلان بحث ریاضی رو حسین یاد نگرفته لطفا دوباره بهش یاد بدید میگفت : از ٣٢ نفر کلاس اگر ٢٠ نفر هم یاد بگیرند یعنی من کارم رو انجام دادم ! خودتون باهاش کار کنید و کار و تمرین من کجا و آموزش معلم کجا؟!

مدرسه رو تهدید به شکایت کردم ولیکن با این حجم کار و گرفتاری فکر کردم ارزش نداره براش وقت بزارم چون در در بالابردن اطلاعات درسی حسین هیچ پیشرفتی صورت نخواهد گرفت پس انرژیم رو گذاشتم برای بالا بردن سواد ریاضی حسین و عوض کردن این مدرسه لکنتی که آوازه خوش نامیش گوش فلک رو کر کرده .

چهارشنبه رفتم یم مدرسه غیرانتفاعی رو دیدم ، پشیمون شدم که چرا از اول پایه دبستان عمر و وقت وانرژی و استعداد بچه م رو در مدرسه دولتی حروم کردم ! فرم پیش ثبت نام رو پر کردم ولی گفتند بعد از تست ورودی پذیرش میکنند و من نگرانم که مبادا در تست پذیرش فردا ،در مباحث ریاضی نمره قبولی نیاره ! و حسین ضربه دیگری بخوره .

ما سعی کردیم که حسین متوجه این ضعف در کارنامه اش نشه حتی جایزه اش که آپگرید کردن کامپیوترش بود رو بهش دادیم ، ولی این عکسی که گذاشتم واکنش حسین هست بعد از دیدن کارنامه اش و من هیچ وقت فکر نمیکردم حسین اینقدر افسرده و غمگین بشه طوری که همه جا اعلام کنه من همه نمراتم رو خیلی خوب گرفتم نه در حد قابل قبول !!

من از اینجا به معلمش میگم :

 بانو ، مهارت معلمی شما نیاز به تلاش بیشتر دارد !

 پسرم من رو ببخش که کودکی ت رو در مدرسه دولتی حرام کردم ..

 

/ 9 نظر / 83 بازدید
خودم

فکر نمی کنم با این حد اهمیت و توجه و حساسیتی که شما برای بچه ها به خرج می دین نتیجه ای بجز موفقیتشون ببینین. امیدوارم موفق بشین منظورم همگیتونه! اگه کس دیگه ای بود و اینقدر حرص می خورد میگفتم سخت نگیره ولی به شما نمی گم، این دفعه نه، چراش رو هم درست نمی دونم ولی امیدوارم بتونین توی انجام کاری که درسته موفق بشین. برای یادآوری هم عرض می کنم که هنوز جواب دو تا از سوالاتمو ندادین (حالتون و بخشنامه) در نتیجه همچنان منتظرم

مامان خاتون

به خودم .. حالم خوبه ممنونم . بخشنامه هم هنوز قضیه اش راکد مونده . فرصت نمیکنم بهش برسم .. من که عمرا حسن رو ببرم دولتی ! سرم بره نمیبرمش ! مدرسه هم اگر ثبت نام کرد که کرد اگر نکرد هم به درک اسفل السافلین !! یا یه جای دیگه یا معلم خصوصی در منزل. سرافکندگیش میمونه برای آموزش و پرورش با بخشنامه های غیرکارشناسی و سلیقه ایشون !

ساني

حسين توانايي هاي بالايي داره و مي تونه با يه معلم ديگه امتحان بده. به نظرم به آموزش و پرورش شكايت كن. اون معلم حالمو به هم زد. [سبز] حسين دوست داشتني و هميشه خندانم نبينم غصه تو دل مهربونت جمع بشه.

خودم

خوشحالم که خوبین. ببینم زمان ما هم مدارس دولتی همینطوری بودن؟ می دونم تهران نبودین ولی شاید فرق چندانی نداشتن. در مورد حسن هم امیدوارم بهترین وضعیت براش پیش بیاد هر چی که هست همینطورم برای بقیتون و مخصوصا برای شما

مامان خاتون

خودم جان قربونت برم زمان ما خیلی بچه ها درسخون بودند ؟ خیلی جواب خرخونی هاشون رو میگرفتند ؟ خیلی معلم هاش عقده ایی نبودن ؟ خیلی هم اصلا غیر انتفاعی نبود ؟مجبور بودیم . خیال میکردیم زندگی همینه که هست که البته همونی بود که بود ! [اوه]

خودم

هر چی سبک سنگین می کنم می بینم نمی شه خیلیا رو کنار هم بذارم از اون طرف اگرم نذارمشون ممکنه بهشون بر بخوره واسه همین از خیرش میگذرم. کلی دوست و فامیل و آشنا دارم که هیچ جوری نمی تونم با هم یه جا جمعشون کنم. نمی شه یه جور دیگه مکاتباتتونو با بنده انجام بدین و ما رو از فیسبوک معاف کنین؟

خودم

زمان ما نمونه مردمی هم بودا ولی کی حوله داشت برای امتحان ورودیش درس بخونه [شیطان]؟ معلمم که چه عرض کنم یکی از معلمای عزیزمون اگه اشتباه نکنم آخرای سال دفتر خیلی از بچه ها رو به خاطر اینکه یه مقدار با چیزایی که خواسته بود فرق داشت یا ناقص بود پاره کرد. البته از حق نگذریم معلمای خوبم زیاد داشتیم. خرخونی خیلی وقتا جواب می ده ولی یاد گرفتن و دادن جوابای خارج از کتاب خیلی وقتا نه... بگذریم. هر چی بود گذشت [شرمنده]

هانیل

دیروز با دوستان دوران دبستان که ف ب کمک به جمعمون کرده دور هم بودیم حرف از همین قضایا و یادگیری ها بود و خانمی که ناظم مدرسمون بودن و یک سال هم معلم کلاس پنجم هم اونجا حضور داشتن واقعا نتیجه نهایی این بود که چی از نظر اخلاقی بهمون یاد دادن وگرنه از نظر علمی و نمره هرچه که اون سالها بود بی اهمیته هرچه که میتونی توانایی های حسین رو تشویق کن تا از این رفتارهای غلط سرخورده نشه میگذره همش به چشم برهمزدنی میگذره

هانیل

[اوه] کاش همون آخوندک رو آموزش میدادن تا بتونه کلاس رو مدیریت کنه و تواناییهاشو درست استفاده کنه انگار تو این مملکت هیچکس نیست که شایستگی هارو بشناسه